Sluta klaga

ibland när jag gnäller för mig själv i huvudet så glömmer jag bort hur bra jag har det. 
lite som gräset är alltid grönare på andra sidan. 
så känns det 
Man vill ju ha allt de man inte har, jag tänker på hur mitt liv skulle se ut om jag bodde i usa, eller afrika. 
eller asien 
eller ja ni fattar. 
jag vill göra massa saker jag ser andra göra och jag känner mig aldrig tillfredställd 
men det är nog för att jag inte tänker efter hur bra jag har det. 

Underbar familj, underbara vänner, bra ställt, och, okej, det här kanske låter lite ego, men jag ser bra ut. 
nä men jag är nöjd ändå, och borde inte tänka på hur andra har det, och hur mycket gärna jag skulle vilja ha det så ist.

För egentligen är jag hur tillfredsställd som helst, och ja visst finns det saker jag vill ändra på med mitt liv eller mig själv.
men det är bara för mig att ta tag i det
så jag ska sluta se över på det grönare gräset, och bara suga i mig allt bra i mitt liv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback