vart är julkänslan ?

Det är snart andra advent och jag har noll julkänsla, även fast det ser ut som vi kommer få en vit jul, och affärerna har överdrivet mycket julpynt, men vart är julkänslan ? 
förut när man var liten vare ju julkalendern som gjorde den största delen av julkänslan, eller ja, sen var de ju helt annat när man var liten också, men ändå. 
Inte sett årets, någon som vet om den är bra ? 


eller ären kass som den var förra året, 
känns som svt får svårare och svårare att göra en riktigt bra julkalender, som ska försöka toppa de som varit. 
de går nog inte. 
trolltider tex, okej kan inte säga att jag har starka minnen av just den var ju som sagt bara fyra år, men har minnen av den, men de måste nog vara från filmer som kommit senare, för den gillar jag. 
den är mysig, och väldigt mycket julstämning över den. 



  • Sunes jul, undra hur många gånger jag sett de, allså följde troligtvis inte med i själva kalendern när den gick, men i efterhand så har den nöts ut ganska rejält. 
  • Mystieriet på Greveholm, 
    ojoj det är en stor favorit, den ville man inte missa ett ända avsnitt på, var lite som ett missbruk.
    kom precis på att jag har den på dvd någonstans, då vet man vad man kan titta på i sängen ikväll. 
  • Sen Jul i kapernaum, finns det någon mysigare julkalender ? ne tror faktiskt inte de. 
  • Pelle svanslös, var också en julkalender jag missbruka lite, eftersom jag är kär i orginalet. 
  • Julens hjältar, inte så mycket minnen av den, bara att jag gillade dataspelet som kom. haha. 
  • När karusellerna sover, också en som inte är så speciell enligt mig 

Pelle svanslös och Mysteriet å Greveholm är nog de största favoriterna :) 

Någon som har någon annan favorit, kanske någon som jag inte nämnt? 
kul att veta. 

Men ja, nu ska jag nog kika lite på gamla julkalendrar så kanske min julkänsla höjs drastiskt, 
och öppna mina 4 luckor på min chokladkalender, nalle puh faktiskt. 
så ja lite julstämmning ska jag nog lyckas fixa. 

 

Julkalendrar 1990-1995 
synd att de inte fanns från typ 1995-2000

Kommentarer
Postat av: neto

jul i kapernum! jag älskade de. Den och mysteriet på greveholm är lätt de bästa. Sånna som man skulle kunna se igen. iaf greveholm, jag såg faktiskt alla avsnitt för inte så jätte längesen :)

2008-12-04 @ 22:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback